وای باران حمید مصدق

 

وای، باران؛

 

باران؛

 

شیشه پنجره را باران شست .

 

از دل من اما،

 

چه کسی نقش تو را خواهد شست ؟

 

 

 

آسمان سربی رنگ،

 

من درون قفس سرد اتاقم دلتنگ .

 

می پرد مرغ نگاهم تا دور،

 

وای، باران،

 

باران،

 

پر مرغان نگاهم را شست .

 

 

 

خواب رویای فراموشیهاست !

 

خواب را دریابم،

 

که در آن دولت خواموشیهاست .

 

من شکوفایی گلهای امیدم را در رویاها می بینم،

 

 

 

و ندایی که به من میگوید :

 

گر چه شب تاریک است

 

دل قوی دار،

 

سحر نزدیک است

 

 

 

دل من، در دل شب،

 

خواب پروانه شدن می بیند .

 

مهر در صبحدمان داس به دست

 

آسمانها آبی،

 

پر مرغان صداقت آبی ست

 

دیده در آینه صبح تو را می بیند .

 

 

 

از گریبان تو صبح صادق،

 

می گشاید پرو بال .

 

تو گل سرخ منی

 

تو گل یاسمنی

 

تو چنان شبنم پاک سحری ؟

 

نه؟

 

از آن پاکتری .

 

تو بهاری ؟

 

نه،

 

بهاران از توست .

 

از تو می گیرد وام،

 

هر بهار اینهمه زیبایی را .

 

 

 

هوس باغ و بهارانم نیست

ای بهین باغ و بهارانم تو !

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد